برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

شرکت مهندسی صنعت گستر بهکاران با چندین سال تجربه در جهت تولید ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات خطوط تولید با ارائه محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش در خدمت مشتریان محترم می‌باشد. لطفا جهت مشاوره فنی رایگان، استعلام قیمت، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.

دستگاه شارژ کولر صنعت گستر بهکاران

کولر در خودروها یکی از امکاناتی است که برای ایجاد دمای مناسب در کابین خودرو، اهمیت بسیار زیادی دارد. در فصول سرد سال به کمک آن می‌توان هوای کابین را گرم نمود و در فصل گرم سال می‌توان با کولر هوای کابین را سرد کرد. ایجاد دمای مطبوع مستقیما بر عملکرد راننده و آسایش سرنشینان اثرگذار است. بنابراین می‌توان این امکان را جزو امکانات مهم خودرو در نظر گرفت. دستگاه فیلینگ (پرکن) شارژ کولر خودرو می‌تواند گاز سیستم کولر خودرو را شارژ نماید.

نحوه عملکرد کولر خودرو

کولر خودرو از قطعات متعددی تشکیل شده است که با همکاری یکدیگر، هوای سرد را از دریچه تهویه به داخل کابین وارد می‌کنند. کوچک‌ترین نقص در هر یک از اجزای کولر خودرو، باعث از کار افتادن سیستم خنک‌کننده می‌شود. گردش سیال مبرد و داغ و سرد شدن آن، سازوکار اصلی کولر ماشین است. سیال با گردش در بخش‌های مختلف کولر گازی ماشین و تغییر بین حالات مایع و گاز، باعث خنک شدن هوای کابین می‌شود.

دستگاه پرکن مایع ضد یخ - رامان خودرو - صنعت گستر بهکاران

زمانی که شما دکمه کولر خودرو را فشار می‌دهید، کمپرسور شروع به فشرده‌سازی سیال مبرد می‌کند و با این کار، دمای سیال بالا می‌رود. سیال فشرده به سمت کندانسور فرستاده و به مایع پرفشار داغ تبدیل می‌شود. این مایع در کپسول خشک‌کننده، خشک و عاری از رطوبت می‌شود و به سمت شیر انبساط انتقال می‌یابد.

مایع داغ بدون رطوبت در شیر انبساط دچار افت فشار می‌شود و دمای آن کاهش پیدا می‌کند. بدین ترتیب، مبرد سرد به سمت اواپراتور یا همان تبخیرکننده فرستاده می‌شود، سرمای آن از طریق فن به داخل کابین راه پیدا می‌کند و سپس مجددا به حالت گاز درمی‌آید. سیال گازمانند به سمت کمپرسور می‌رود و این چرخه تکرار می‌شود.

نکات مهم در مورد کولر خودرو

نکات متعددی در مورد کولر ماشین وجود دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. توجه به این اما و اگرها علاوه بر افزایش کارایی، خنک‌سازی و طول عمر کولر، هزینه نگهداری خودرو را کاهش می‌دهد.

  • روشن نکردن کولر بلافاصله بعد از استارت خودرو
  • تنظیم کولر در حالت گردش داخلی حین ورود به تونل‌ها
  • کاهش درجه کولر در ترافیک‌های سنگین و پشت چراغ قرمز
  • روشن کردن کولر در سرعت و دور موتور پایین
  • روشن کردن هفتگی کولر به مدت ۱۰ دقیقه به منظور جلوگیری از رسوب سیال مبرد
  • پارک خودرو در فضای مسقف یا سایه
  • بررسی دائم آب رادیاتور در صورت استفاده مداوم از کولر

دستگاه پرکن گاز کولر خودرو

دستگاه فیلینگ (پرکن) شارژ کولر خودرو

این دستگاه در کارخانه‌های خودروسازی کاربرد دارد. در واقع فرآیند پر کردن گاز کولر پس از تولید خودرو در کارخانه خودروسازی برای اولین بار توسط دستگاه پرکن گاز کولر یا دستگاه فیلینگ گاز کولر انجام می‌گردد. این دستگاه، گاز کولر خودرو را با استفاده از فرآیند وکیوم و فشار مایع در رنج ثابت پر می‌نماید.

شرکت مهندسی صنعت گستر بهکاران با تجربه سالهای متمادی در ساخت دستگاه‌های فیلینگ امکان ساخت دستگاه فیلینگ (پرکن) شارژ کولر خودرو را دارد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کنید