برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

شرکت مهندسی صنعت گستر بهکاران با چندین سال تجربه در جهت تولید ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات خطوط تولید با ارائه محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش در خدمت مشتریان محترم می‌باشد. لطفا جهت مشاوره فنی رایگان، استعلام قیمت، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.

دستگاه پرکن روغن ترمز MV به همراه ویژگی‌ها

یکی از حیاتی‌ترین سیستم‌های هر وسیله‌ی نقلیه‌ای، سیستم ترمز آن می‌باشد. این سیستم در وسایل نقلیه امروزی به کمک روغن ترمز و فشردن پدال ترمز عمل می‌کند. روغن ترمز نیروی پدال ترمز فشرده شده را می‌گیرد، آن را به فشار تبدیل می‌کند و این فشار را به ترمزهای جلو و عقب می‌فرستد تا خودرو را متوقف کند. پس از ساخت وسایل نقلیه، دستگاه پرکن روغن ترمز MV، برای اولین بار سیستم ترمز را بررسی نموده و آن را با روغن ترمز پر می‌کند.

دستگاه پرکن روغن ترمز MV چیست؟

دستگاه پرکن روغن ترمز MV دستگاهی است که به کمک آن حجم یا وزن مشخصی از مایع روغن ترمز را درون خودرو پر می‌کنند. این دستگاه مختص پر کردن روغن ترمز می‌باشد که در ادامه ویژگی‌های آن را بیان می‌کنیم. دستگاه‌های پرکن مایعات از نوع MV ساخت شرکت مهندسی صنعت گستر بهکاران امکان شارژ نمودن تا 20 دستگاه در ساعت را دارند.

دستگاه فیلینگ روغن ترمز

روغن ترمز چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

روغن ترمز که آن را تحت عنوان روغن تراکم‌ناپذیر هم می‌شناسند، یک ماده سیال هیدرولیکی مصنوعی (سنتزی) است که بخش زیادی از ترکیبات آن را پلی‌گلیکول اتری تشکیل داده است. روغن ترمز بخش مهمی از سیستم ترمز هر خودرو است و اگر کهنه یا کم شود، ترمز گرفتن با مشکل مواجه می‌شود.

ویژگی‌های روغن ترمز

  • روغن ترمز یک مایع سمی و سوزان است.
  • این مایع تراکم‌پذیر نیست یا تراکم‌پذیری بسیار کمی دارد.
  • در دماهای پایین یخ نمی‌زند.
  • در صورت تماس با آب، از عملکرد و خاصیت روغن ترمز کم خواهد شد.
  • حلال رنگ است.
  • قابلیت جذب رطوبت دارد.
  • نقطه جوش بالایی دارد.

نحوه عملکرد روغن ترمز

قانون پاسکال بیان می‌کند که وقتی یک سیال هر نوع تغییر فشار را در یک فضای بسته تجربه می‌کند، فشار به طور یکسان در همه جهات منتقل می‌شود. این قانوت در مورد رابطه بین روغن ترمز، سیستم ترمز هیدرولیک و حرکت خودرو نیز صدق می‌کند. عملکرد این سیستم بدین گونه است که :

  • راننده پدال ترمز را می‌فشارد.
  • یک پیستون در کالیپر ترمز فشرده می‌شود.
  • فشار به داخل لوله‌های ترمز (که روغن ترمز در آن‌ها جاری است)، منتقل می‌شود.
  • روغن ترمز به‌دلیل خاصیت تراکم‌ناپذیری‌اش، فشار را به لنت‌ها‌ منتقل می‌کند.
  • فشار واردشده، چرخش چرخ‌ها را کم می‌کند و درنهایت موجب توقف خودرو می‌شود.

ویژگی‌های دستگاه پرکن روغن ترمز MV

وقتی خودرو در کارخانه تولید می‌شود، تمام سیستم‌های آن از جمله سیستم ترمز باید بررسی شود و عملکرد آن مورد بررسی قرار گیرد. بدین منظور می‌بایست مایعات مربوطه از جمله روغن ترمز را بصورت دستی یا با دستگاه‌های پیشرفته درون خودرو پر نمود. دستگاه پرکن روغن ترمز MV ساخت شرکت دانش‌بنیان مهندسی صنعت گستر بهکاران از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های فیلینگ با ظرفیت 20 دستگاه در ساعت هستند. این دستگاه‌ها دارای بازویی گردان گان می‌باشد. دستگاه پرکن روغن ترمز MV قابلیت Degassing مخزن داخلی دستگاه و تزریق روغن ترمز بدون حباب را دارد.

دیگر ویژگی‌های این دستگاه را می‌توانید در این صفحه (دستگاه پرکن روغن ترمز و کلاچ) مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کنید